Ads 468x60px

Thursday, May 1, 2014

Jatuh cinta dengan SHAKLEE gara-gara meal shakes




Kenapa saya memilih Meal Shakes???

Sebelum ini anak saya yang pertama iaitu Musyrif ( 3 tahun 7 bulan ) mempunyai masalah SEMBELIT yang sangat2 membingungkan kami sekeluarga. Anak saya sangat sukar membuang AIR BESAR. Bayangkan anak saya akan mengambil masa 2-3 jam untuk membuangair besar. Pernah juga Musyrif mengadu hendak membuang air besar sejak pagi dan berlanjutan hingga ke malam. Saya juga pernah bangun 2 pagi dan melayan Musyrif sakit perut. Setiap kali Musyrif SUKAR membuang air besar sehingga berjam-jam...jalan penyelesaian kami adalah dengan memberikan Musyrif ubat yang dimasukkan ke dalam saluran najis. Dan perkara ini sangat merisaukan saya kerana saya takut Musyrif terlalu bergantung dengan ubat.

Musyrif tidak suka minum susu tepung sejak awal tahun ini dan bertukar kepada milo. Saya sangkakan milo adalah penyebab masalah sembelit. Saya pernah menukar pelbagai jenama dengan harapan masalah sembelit akan selesai namun Musyrif tidak mahu susu tepung ( saya SANGGUP menukar pelbagai susu tepung walaupun  hanya 1 kali penggunaan setiap jenama susu tepung)

Sehinggalah adik saya sendiri telah memberikan MEAL SHAKES untuk percubaan. Dalam masa beberapa hari pengunaan Meal Shakes, saya dimaklumkan oleh emak saya Musyrif telah buang air besar tanpa ubat. Betapa gembiranya saya...

Dengan Meal Shakes, bermula lah episod saya menjadi pengedar sah SHAKLEE.
Saya boleh beli produk shaklee dengan harga ahli...

Kita tidak tahu jika tidak mencuba sesuatu produk. Saya hanya berusaha, doa & tawakal.

Dan akhirnya masalah SEMBELIT anak saya telah selesai. Satu nasihat daripada rakan pengedar iaitu banyakkan MINUM AIR PUTIH kerana meal shakes adalah protien.

Semoga kita semua menjadi SIHAT & CANTIK bersama SHAKLEE :-)


0 comments:

Post a Comment

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews